کمر درد, مقالات

درمان خانگی گردن درد با چه روش هایی انجام میشود؟ ( بهترین روش درمان خانگی گردن درد )

درمان خانگی گردن درد

درمان خانگی گردن درد ( بهترین روش درمان خانگی گردن درد )

اکثر افراد در مقطعی از زندگی خود دچار درد گردن می‎شوند که دردی آزاردهنده است. گردن وظیفه مهم بالا نگه‎داشتن سر سنگین شما را به عهده دارد، علاوه بر این شما گردنتان زیاد به اطراف حرکت می‎دهید که این مسئله ستون فقرات شمار را در برابر صدمه، آسیب پذیر می‎کند. خوشبختانه در بیشتر موارد درد گردن از بین می‎رود. کارهای ساده‎ای وجود دارد که می‎توانید تا این آسیب های جدی را برطرف کنید یا حتی از آن‎‎ها پیشگیری کنید.

اگر درد گردن شما شدید باشد یا هر نوع دردی که بعد از یک هفته برطرف نشود باید به پزشک مراجعه کنید. علاوه بر این اگر در یک یا هر دو بازو دچار بی حسی همراه با درد شدید شدید باید برای گردن درد به پزشک مراجعه کنید.

 

برخی علائم نشان می‎دهند که مشکل شما چیزی بیشتر از یک گردن درد معمولی است. مثلا: از دست دادن قدرت یک یا هر دو بازو (یا پاها)، سردرد، سرگیجه یا دوبینی و یا اگر به طور ناگهانی روده یا مثانه خود را از دست دادید با پزشک خود تماس بگیرید.

 

دلایل درد گردن

درد گردن می‎تواند دلایل زیادی داشته باشد که ناشی از یک آسیب، کشش مکرر یا در افراد مسن تغییر حالت مفاصل، باشد. در برخی موارد درد گردن می‎تواند ناشی از عفونت باشد.

آسیب

ممکن است زمانی که جسم سنگینی را بلند می‎کنید یا در یک وضعیت نامناسب آن جسم را بلند می‎کنید عضلات گردن شما خیلی محکم کشیده می‎شود. شاید همان لحظه متوجه آسیب نشوید چون تا زمانی که التهاب ایجاد نشود درد را احساس نمی‎کنید. التهاب ممکن است چندین ساعت یا حتی یک روز بعد ایجاد شود.

ضربه هایی مثل ضربه ‎ی محکمی که در اثر تصادف اتومبیل وارد می‎شود، می‎توانند باعث آسیب شوند. درد شما می‎تواند به دلیل عادت های بد شما باشد که به رباط‎ها و ماهیچه های گردن شما فشار وارد می‎کند.

 

در برخی از موارد ممکن است درد به دلیل فشار های متعدد و تکراری باشد مثل: هر روز پشت کامپیوتر خم شدن. همچنین ممکن است به دلیل طرز ایستادن نامناسب، مطالعه در رختخواب یا حتی استرس (که باعث می‎شود دندان های خود را به هم فشار دهید و ماهیچه هایتان را سفت کنید) باشد.

التهاب مفاصل و عفونت

التهاب مفاصل باعث ساییدگی و پارگی مفاصل می‎شود در نتیجه فضای بین مفاصل و فضای دیسک های ضربه گیر بین استخوان های ستون فقرات گردن را باریک می‎کند و باعث درد گردن می‎شود. التهاب مفاصل همچنین می‎تواند باعث فشرده شدن اعصاب شود و یک سر درد ملموس در قسمت پشت چشم‎ها، فک و حتی پایین بازو ایجاد کنید.

درد گردن ناشی از التهاب و فرسایش مفاصل معمولا در افراد مسن‎تر اتفاق می‎یافتد. اما درد التهاب مفاصل ممکن است در بیماران جوان‎تری که در گذشته گردن آن‎ها دچار آسیب جدی مثل شکستگی شده اتفاق بیافتد. سال‎ها بعد از شکستگی ممکن است دچار درد گردن شوید.

عللاوه بر این‎ها وجود عفونت‎های ویروسی یا باکتریایی در عضلات گردن می‎تواند باعث درد شود. برای مثال: بیماری آنفولانزا می‎تواند شما را دچار درد گردن کند. در مواردی که ویروس باعث درد عضلات می‎شود به مرور زمان با از بین رفتن عفونت، درد هم از بین می‎رود. در موارد نادر درد شدید گردن می‎تواند به دلیل عفونت ستون فقرات مثل مننژیت باشد.

درد گردن چه علائمی دارد؟

شایع‎ترین علائم درد گردن سفت شدن ماهیچه های پشت سر، ماهیچه های امتداد پشت، ماهیچه های کنار های گردن تا بالای شانه ها و بین کتف یا تیغه های شانه است.

 

سردردهای ناشی از درد گردن مثل درد پس سری (پشت چشم) یا پشت سر بسیار شایع هستند. اما سر دردهای کششی بالای سر ممکن است به دلیل سفتی عضلات هم باشد. همچنین ممکن است در بازوهایتان ضعف ناشی از خستگی یا فشار عصبی و یا بی حسی و سوزن سوزن شدن بازوها در اثر فشردگی عصب را تجربه کنید.

درمان خانگی گردن درد

یکی از بهترین روش‌های درمان خانگی گردن درد یا کمردرد، استفاده از دستگاه کشش گردن اوسا است که در آن از کشش برای دور کردن آرام سر از ستون فقرات استفاده می‌شود. کشش گردن یک روش ایمن و موثر برای درمان برخی از انواع گردن درد است و معمولاً در مطب بسیاری از پزشکان و سایر متخصصان پزشکی از جمله فیزیوتراپیست ها، کایروپراکتیک ها و حتی برخی از پزشکان عمومی استفاده می شود.

با این حال، شما می توانید برخی از مزایای مشابه کشش گردن را در خانه داشته باشید، همچنین به لطف دستگاه کشش گردن اودسا - یک روش ایمن و موثر برای بهبود وضعیت بدن و درمان درد گردن و شانه داشته باشید.

 

در حالی که اشکال مختلفی از کشش گردن وجود دارد، دستگاه کشش گردن اودسا درمان راحت و موثری را برای بسیاری از انواع گردن، شانه می‌کند. کشش گردن به طور کلی بسیار ایمن در نظر گرفته می شود بشرطی که کشش مستقیم روی مهره های گردنی اعمال نگردد.

دستگاه کشش گردن اودسا اولین و تنها دستگاه استاندارد جهت اعمال کشش معکوس به صورت غیر مستقیم روی مهره های گردنی می باشد.

جهت مشاهده اطلاعات بیشتر در رابطه با دستگاه کشش گردن اودسا روی تصویر کلیک کنید

حرکت های کششی آهسته مخصوص گردن درد 

حرکت‎های کششی مخصوص گردن می‎توانند درد ناشی از سفتی گردن را کاهش دهند. ,و به عنوان یکی از روش های - درمان خانگی گردن درد - میتواند بسیار موثر باشد که چند تمرین ساده و عالی را برایتان قرار داده ایم.

 

استفاده از کمپرس سرد و گرم در درمان خانگی گردن درد

گذاشتن کمپرس گرم روی عضلات سفت گردن به شل شدن ماهیچه ها و رساندن خون به محل درد کمک می‎کند. شما می‎توانید از گرمای یک پد حرارتی که روی درجه کم قرار داده ‎اید یا یک دستمال گرم استفاده کنید. بعد از آن کمپرس سرد را برای کاهش درد و التهاب استفاده کنید.

 

استفاده متناوب از کمپرس سرد و گرم چند بار در روز و هر بار به مدت ده دقیقه توصیه می‎شود. اگر همراه با سفتی عضلات درد زیادی هم احساس می‎کنید کمپرس یخ استفاده کنید چون گرما ممکن است با افزایش التهاب، درد را بدتر کند. استفاده کردن از این کمپرس‎ های گرم و سرد به تسکین علائم شما کمک می‎کند.

مالش‎ های موضعی، پمادها و چسب‎ ها

علاوه بر داروهای خوراکی می‎توانید از درمان‎های داروخانه‎ای که مستقیما روی محل درد قرار می‎گیرند استفاده کنید.شما می‎توانید پمادها یا چسب های موضعی را روی پوست قراردهید که اغلب به تسکین درد در بافت‎های نرم و عضلات زیر آن‎ها کمک می‎کند. چسب های لیدوکایین که بی حس کننده موضعی هستند و ژل دیکلوفناک از محبوبترین ضد التهاب ها هستند. و در - درمان خانگی گردن درد - میتوانند کمک کننده باشند.

داروها را در - درمان خانگی گردن درد - به صورت خودسرانه توصیه نمیکنیم

داروهای ضد التهابی مثل ادویل یا موترین می‎توانند درمان‎های فوری برای سفت شدن گردن باشند. این داروهای بدون نسخه باعث کاهش التهاب می‎شوند، بنابراین شما به سرعت احساس بهتری پیدا می‎کنید. تیلنول باعث کاهش التهاب نمی‎شود اما درد را کاهش می‎دهد. با این حال همه داروها حتی داروهای بدون نسخه خطراتی دارند بنابراین حتما قبل از مصرف این داروها با داروساز یا پزشک خود مشورت کنید.

پیاده روی در - درمان خانگی گردن درد

پیاده روی یک ورزش کم تاثیر به نظر می‎رسد اما یک درمان عالی برای سفت شدن گردن است. ورزش با افزایش اکسیژن رسانی در تمام بافت های نرم (از جمله در ستون فقرات) به روند بهبودی کمک می‎کند.

اگر هنگام ورزش، درد احساس کردید ورزش‎هاس ساده تری انجام دهید و مطمئن شوید که از انجام فعالیت های پرفشار و دردناک اجتناب کنید.

عادت‎های هنگام خواب خود را تغییردهید

برای جلوگیری از احساس درد هنگام صبح، بهتر است به پهلو یا به پشت بخوابید. هرگز روی شکمتان نخوابید. خوابیدن روی شکم می‎تواند باعث چرخش سر به یک طرف برای مدت طولانی شود که این حالت به گردن شما آسیب می‎زند. علاوه بر این اگر شکم شما در گودی تخت فروبرود میتواند باعث کمر درد شود. هنگام خرید یک بالش جدید به دنبال بالشی باشید که مناسب انحنای طبیعی گردن شما باشد.

از تلفن استفاده کنید (اما با احتیاط)


وضعیت بدنی هنگام استفاده از وسایل دستی می‎تواند به سفت شدن گردن کمک کند مثلا: اکثر مردم برای نگاه کردن به تلفن خود خم می‎شوند. برای جلوگیری از این اتفاق سعی کنید هنگام استفاده از گوشی، آن را هم سطح چشم بالا بیاورید نه اینکه برای بررسی پیام هایتان به زیر پای خود خیره شوید.

 

اگر محبورید به پایین نگاه کنید هر چند دقیقه یک بار سرتان را برای استراحت بلند کنید تا مجبور نباشید طولانی مدت رو به جلو خم شوید. اگر دائما با تلفن صحبت می‎کنید سعی کنید تلفن را روی بلندگو قرار دهید یا از هدست استفاده کنید تا تلفن بین شانه و گوش شما قرار نگیرد.

طرز نشستن هنگام رانندگی

تمرکز شدید روی رانندگی می‎تواند درد گردن شما را بدتر کند به خصوص اگر رو به جلو خم شوید یا به پایین نگاه کنید. اگر هنگام رانندگی وضعیت بدنی مناسبی داشته باشید به کاهش درد کمک می‎کند. شما می‎توانید صندلی‎تان را به عقب برگردانید. تکیه گاه قسمت سر صندلی باید پشت سرشما قرار بگیرد. قسمت پایین کمرتان باید هم سطح صندلی باشد.

اگر صندلی شما تکیه گاه کمری ندارد می‎توانید یک بالش کوچک را به جای آن روی صندلی قرار دهید. اگر صندلی شما یک شیب رو پایین داشته باشد به لگن شما کمک می‎کند تا از کل بدن شما حمایت بهتری بکند. و در نهایت صندلی را بالا ببرید تا مجبور نباشید برای رسیدن به فرمان رو به جلو خم شوید. اگر هنگام رانندگی در مسیرهای کوتاه فشار زیادی احساس نکردید یعنی در وضعیت مناسبی نشسته اید.

 

اما رانندگی های طولانی تر همچنان می‎توانند ضرر داشته باشند. هنگام رانندگی طولانی برای نرمش دادن به بدن بین راه توقف کنید، پیاده شوید و کمی راه بروید و حرکت کششی انجام بدهید.

ماساژ

فشار ملایم می‎‏تواند درد عضلات را کاهش دهد. شما می‎توانید در منزل از شریکتان بخواهید این کار را برای شما انجام دهد یا حتی می‎توانید خودتان را ماساژ دهید. ماساژ دادن بافت نرم می‎تواند باعث کاهش درد کوتاه مدت شود. اما مراقب باشید که عضلات را با فشار زیاد ماساژ ندهید چون به عضلات آسیب می‎زند. همچنین می‎توانید از وسایل ماساژور استفاده کنید اما دوباره دقت کنید که به عضلات فشار شدید وارد نشود.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

As you found this post useful...

Follow us on social media!

1 دیدگاه در “درمان خانگی گردن درد با چه روش هایی انجام میشود؟ ( بهترین روش درمان خانگی گردن درد )

  1. فیروز چال لو گفت:

    کامل و جامع
    دستگاه گردنی اودسا رو دارم استفاده میکنم خیلی خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *