کمر درد, مقالات

جدید ترین درمان درد کمر در منزل با دستگاه دیسک کمر مدل t1 – دستگاه کشش کمر یا ترکشن t1

دستگاه دیسک کمر ( دستگاه کشش ستون فقرات ) مدل t1دستگاه کشش کمر

ستون فقرات یکی از نواحی آسیب پذیر، حساس و همچنین حیاتی و مهم بدن است. این ناحیه در اثر سوانح مختلف، فعالیت های تکراری، سنگین و متداول می تواند دچار آسیب های بسیاری شود که این آسیب بر روی نواحی گردن، دست، بازو، کمر، پاها و… نیز تاثیر می گذارد و باعث ایجاد اختلال در عملکرد فرد و همچنین بروز دردها و ناراحتی هایی از جمله: تورم، التهاب و بد شکلی استخوان ها می شوند. بسیاری از این عارضه ها با فشارهای عصبی همراه می باشند. علم توانبخشی و فیزیوتراپی روش های مختلفی را برای درمان این نوع عارضه ها به بیماران پیشنهاد و ارائه می دهد که یکی از آن ها روش تراکشن یا کشش ستون فقرات می باشد

دستگاه دیسک کمر ( دستگاه کشش ستون فقرات)  چیست؟

یکی از روش های درمان کمر درد ، تراکشن یا همان کشش ستون فقرات می باشد. تراکشن یا کشش ستون فقرات در جهت کشش بافت های نرم اطراف مفاصل، فشرده سازی عصب و همچنین به منظور اعمال نیرو به دو استخوانی که نزدیک هم هستند و متصل هستند، انجام شده و باعث جدایی این دو استخوان و فاصله گرفتن آن ها از هم می شود تا بتواند فضای بیشتری را در میان این استخوان ها و مهره ها ایجاد کند.

دستگاه کشش ستون فقرات (دستگاه دیسک کمر t1 ) به چه صورت بر روی بدن تاثیر می گذارد؟ ( ترکشن t1 )

با انجام کشش در ستون فقرات و اعمال نیروی کششی، مهره ها از هم فاصله می گیرند. در نتیجه:

  1. فشار بین دیسک های ستون فقرات کاهش یافته و درد بیمار کم می شود. همچنین دیسک تقویت می گردد.
  2. زمانی که هسته های ژلی به ناحیه مرکزی دیسک نزدیک می شوند، باعث کاهش برآمدگی دیسک می شوند.
  3. با استفاده از این روش می توان از فشارهای ناشی از نیروی جاذبه زمین بر روی مفاصل ستون فقرات و همچنین از بدشکلی و حالت نامناسب کاست.
  4. با این روش مجراهای خروجی ناحیه فقرات باز تر شده و عصب ها می توانند به راحتی رشد کنند. همچنین اکسیژن بیشتر شده و گردش خون نیز بهتر انجام می گیرد و این به کاهش فشارها و بهبود بدن کمک می کند.
  5. این روش درمانی با بالا بردن میزان اکسیژن و خون رسانی (گردش خون) در بافت های آسیب دیده، به بهبود بدن کمک می کند و باعث تسریع درمان و کاهش و تسکین درد در عصب ها می شود.

مزایای دستگاه کشش ستون فقرات t1 – ( دستگاه دیسک کمر t1 ) ( ترکشن t1 )

  1. کاهش و تسکین دردهای شکستگی قبل از انجام جراحی
  2. درمان خشکی و سفتی (منقبض شدن و اسپاسم های عضلانی)
  3. درمان محدودیت های حرکتی مفاصل، تاندون ها، ماهیچه و پوست
  4. درمان بیماری های دیسک، بیرون زدگی دیسک، دردهای گردن، کمر و…
  5. هم اندازه کردن و پایدارسازی شکستگی های استخوان های بازو، پا و…
  6. درمان بدشکلی های استخوانی و دفرتمی های ناشی از کژ پشتی یا اسکولیوزیس
  7. جلوگیری از منقبض شدن، خشکی و اسپاسم های دردناک عضلانی گردن
  8. امکان استفاده از روش های درمانی دیگر مانند اولترا سوندتراپی، لیزرتراپی، کرایوتراپی، تحریکات الکتریکی و……

 

 

 دستگاه کشش ستون فقرات ( کاربرد ها ) – دستگاه دیسک کمر t1 –  دستگاه کشش کمر ( ترکشن t1 )

  1. لوردوز یا گودی کمر

    قوس کمر به سمت داخل لوردوز یا گودی کمر می باشد که به طور کلی و در صورت انعطاف بالا درمان می شود اما اگر درمان نشد می توان از روش های دستگاه کشش ستون فقرات برای درمان آن استفاده کرد.

  2. قوز یا خمیدگی های شدید مهره ها

    این اختلال در اثر بیماری هایی از جمله آرتریت، آرتروز و پوکی استخوان ایجاد می شود که معمولا با شکستگی های فشاری همراه است و با انجام کشش ستون فقرات و برداشتن فشار درمان صورت می گیرد.

  3. اسکولیز

    این عارضه باعث انحراف و کج شدن ستون فقرات به صورت غیرعادی شده و معمولا در زمان کودکی یا نوجوانی نمایان می شود. ابتدا خفیف بوده و به تدریج شدید می شود و برای درمان آن می توان از روش های  کشش ستون فقرات استفاده کرد.

  4. میلوپاتی

    عارضه و اختلالی است که در ستون فقرات اتفاق می افتد و با تنگی کانال نخاعی یا آسیب دیدگی در ناحیه نخاع همراه می باشد. برای درمان آن عارضه و درمان تنگی کانال نخاعی نیز می توان از روش های درمانی دستگاه کشش ستون فقرات استفاده کرد.

  5. تنگی کانال نخاعی

    تنگی کانال نخاعی با فشرده شدن عصب های نخاعی ایجاد شده و با درد زیادی همراه می باشد. این عارضه در قسمت مهره های گردنی نیز تحت فشار قرار گرفته و در پاها و دست های فرد اختلال و نقص ایجاد می کند. با انجام کشش ستون فقرات این فشار کم شده و در نتیجه درد نیز کاهش می یابد.

  6. رادیکولوپاتی

    این بیماری ها مربوط به آسیب و اختلالات عصب های نخاعی و ریشه های عصب ها می باشند. رادیکولوپاتی بر روی ریشه های گردنی تاثیر گذاشته و موجب ایجاد درد در ناحیه بازو و دست ها می شود. همچنین می تواند در ناحیه عصب های پایینی کمر ایجاد شده و بر روی نواحی تحتانی از جمله پاها تاثیر بگذارد و موجب ایجاد درد و اختلال در پاها شود. این عارضه را نیز می توان با روش های کشش ستون فقرات درمان کرد.

  7. سیاتیک

    درد های سیاتیکی و بی حسی و گزگز، در اثر تحریکات عصبی در نواحی پایین کمر ایجاد می شود و می تواند به تنگی کانال نخاعی، بیماری های التهابی و فشاری مفاصل، آسیب دیدگی ها و پارگی های دیسکی مربوط شود. این عارضه نیز با انجام روش های دستگاه کشش ستون فقرات قابل درمان می باشد و با این روش درمانی فشار و درد کاهش می یابد.

  8. فتق دیسک یا پارگی دیسک

فتق دیسک یا پارگی دیسک به راحتی به وسیله دستگاه کشش ستون فقرات قابل درمان است و با ایجاد خلعی که در مرکز دیسک آسیب دیده ایجاد میکند . باعث مکش دیسک آسیب دیده به  داخل هسته دیسک شده و درد کمر بهبود و زائده دیسک از بین میرود

 

موارد منع استفاده از دستگاه کشش ستون فقرات ( دستگاه دیسک کمر ) مدل t1

همانطور که این درمان برای بهبود و کاهش درد بسیاری از بیماران مفید می باشد، می تواند برای برخی از افراد که دارای موارد و شرایط خاص می باشند مضرر و خطرناک باشد. موارد منع درمان تراکشن ( دستگاه دیسک کمر )  عبارتند از:

  1. بیمارانی که دیسک های مصنوعی و ایمپلنت در ستون فقراتی خود دارند.
  2. بیمارانی با سابقه همجوشی ستون فقرات
  3. بانوان باردار (توصیه میشود بانوان باردار از  دستگاه کشش ستون فقرات استفاده نکنند تا بعد از زایمان )
  4. بیمارانی که دچار شکستگی مهره می باشند.
  5. بیمارانی که دچار بیماری های پوکی شدید استخوان، عفونت ستون فقرات، و استئوپروز یا اوستئوپنیا، روماتیسم مفصلی، تومور هستند.
  6. بیمارانی در ستون فقرات خود تومور دارند.
  7. بیمارانی که دارای عفونت بین مهره ای در ستون فقرات هستند

 

معرفی دستگاه دیسک کمر مدل t1 – دستگاه کشش کمر ( ترکشن t1 )

 

دستگاه کشش کمر – دستگاه کشش کمر –

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

As you found this post useful...

Follow us on social media!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *